søndag 8. juli 2012

Sokker

Må vise frem noen av sokkene jeg har strikket den siste tiden.

De siste som kom av pinnene var "hver gang vi møtes" av Bitta Mikkelborg. Hun har utrolig mange fine sokkemønster. Her kan du se noen av de! :)

Sokkene er strikket i PT5 sport på pinner 2,5 og 3 i str 39. Vrangborden ble litt stram for meg så neste gang strikker jeg alt i pinne 3. Veldig artige sokker å strikke. Ble ikke lei når nr 2 skulle på pinnene heller!!



Sambo trengte noen lange tjukke sokker, så da fikk jeg prøve ut sokkegarnet big fabel til drops. Utrolig godt garn å strikke av, og på pinner 4 gikk det rimelig kjapt! Sokkene er strikket i str 41/43 etter denne oppskriften. Måtte bruke svart til tuppen da jeg fikk litt for lite garn. Må huske å strikke de litt kortere i skaftet neste gang.




Nabojenta hadde bursdag i november så da hev jeg meg rundt å strikket noen enkle sokker etter nøstebarnoppskriften i strikk til nøstebarn. Strikket i str 3-5 år i sterk på pinner nr 3.



Til slutt noen tøfler strikket i dobbel nepal på pinner 6 etter denne oppskriften. Dobbel nepal ble alt for tjukt og hele oppskriften ble rar. De ble også litt for korte for meg så de har bare blitt liggendes. Men de såg veldig kule ut!! Ikke alltid alt går etter planen.




Håper å få strikke litt flere sokker fremover. Har kommet litt over sokkeskrekken nå, og hælstrikkingen går som en drøm :D Har ett par ankelsokker fra Bitta Mikkelborg på pinnene nå, men de er lagt bort litt til fordel for alt annet jeg vil strikke.

3 kommentarer:

  1. Så mange kjekke par med sokkar! Og det gjer absolutt ingenting om ikkje alt går som planlagt ;)

    SvarSlett
  2. Så mye flott du strikker!
    De rosa sokkene var supersøte :)

    SvarSlett
  3. Heisann... Jeg er ute på en liten googlerunde. Ser du har strikket sokker av pt5 Sport. Jeg bare lurer på hvor mange nøster du regner på et par sokker til dame :)

    SvarSlett