fredag 22. mars 2013

Swoncho

Denne saken ble lagt ut som along på Uformelt av Spøt-Oline. Mønsteret hadde ikke noe ordentlig navn, men hun døpte den swoncho siden det er en blanding av genser (sweater) og poncho. Artig og beskrivende ord :)

Mønsteret er gratis og finnes her.

Jeg har strikket min i Drops Nepal på pinne nr 4,5 , 5,5 og 6.
Litt usikker på hvor mye garn jeg brukte. Men det var nok bort i mot en kilo.

Jeg strikket den rundt og rundt opp til ermene etter instruksjoner fra along-starter. Greitt å slippe unna med minst mulig montering.




Jeg begynte med godt mot, men når jeg var halvveis såg den så svær ut og lysten til å fortsette dabbet av. Tok den frem igjen ett par måneder senere og bestemte meg for å fullføre.

Passformen ble grei, selv om vrangborden kunne vært litt strammere. Er heller ikke fornøyd med halsen. Prøvde å sy den på på forskjellige måter. Tror den er strikket litt for vid.

Men alt i alt er jeg fornøyd. Gleder meg til sene kvelder på den nye flotte verandaen vår inntullet i dette beistet!






5 kommentarer:

  1. Den ble kjempetøff!!!

    God helg!

    SvarSlett
  2. Neimen, så kritisk da ;0) Synes den ser helt super ut jeg! Flott farge, og varm og deilig, tror nok du blir glad i denne :) God påske, håpe du får nyte den på verandaen!

    SvarSlett
  3. Så flott den er! Skikkelig koseplagg. Og fargen er jo bare lekker!

    SvarSlett
  4. Så flott Swoncho du har laget, den passer jo perfekt og nydelig farge.
    God påske til deg.

    SvarSlett
  5. Den ble kjempeflott! =)
    Er nok god og varm.

    God påske!

    SvarSlett