onsdag 18. juli 2012

Babystrikk

Det har blitt litt babystrikk også den siste tiden, så tenkte å vise frem det jeg ikke har blogget før!
Snuppa kom til verden i mars i år og da må mamma strikke :)

Var i begynnelsen (før UL) sikker på at det kom til å bli en gutt. Så da ble det rullegenser fra boken strikk til nøstebarn. Garnet ble kjøpt i Kiel rett etter jeg fann ut om graviditeten. Garnet er Lana Grossa Cool Wool Merino Superfein. Strikket på pinne 3 og 3,5 i str 1/2 år. For ta den frem å se om den passer nå. Jenter kan jo også bruke blått!



Så måtte hun få ett fint teppe til å pynte vognen/vuggen med. Fikk se ett teppe to venninner av meg har strikket og falt pladask! Er det ikke nydelig?


Strikket i Sandnes Garn Lanett  på pinne 2,5 (!!!) etter mønster fra Sandnes Garn.

Dette var finteppet. Så måtte hun ha ett "bruksteppe". Og siden alle snakket så varmt om nøstebarnteppet/mor signe teppet så falt valget på det. Strikket i drops baby alpaca silk på pinne nr. 6. fra hjørne til hjørne, med hullrad i rundt.


Det viste seg i ettertid at det røytet ganske mye så det har ikke blitt brukt så mye. Liker ikke at snuppa får hår i munnen *risterpåhodet*. Neste gang skal jeg ikke strikke det i alpakka garn (husk husk!!)

Det var teppene. I tillegg har hun dette som jeg strikket helt i begynnelsen av karrieren.

Tenkte å strikke hun en kjørepose, men det gikk i vasken. Begynte, men etter en stund fant jeg ut at den kom ikke til å bli brukt så den ble rekket opp. Så langt, men ikke lenger :p


Hentesett var det jeg var mest bestemt på å lage. Lette mye, og fant til slutt ett jeg likte. Strikket i nøytrale farger så jeg ikke skulle gå på en "smell". Og så kan jo det brukes om jeg senere får en gutt. Jeg strikke jakken og buksen, mens mamma strikket luen og sokkene. Sokkene hørte ikke til settet så de er tatt fra en annen oppskrift.


Strikket på pinner 2 og 2,5 i Sandnes Garn Lanett fra heftet "babytepper og hentesett". Strikket i 3 mnd og var redd for at det skulle bli for stort, men det passet akkurat :)


Fortsettelse følger...
(Fikk ikke til å laste opp flere bilder)

3 kommentarer:

  1. Utrolig mye fint du har laget.
    Det hente settet var bare så utrolig fint!
    Ha en fin kveld videre!

    SvarSlett
  2. Masse fint du har laget! Når det gjelder alpakka så synes jeg det er store forskjeller på røytinga, jeg har strikket 6(7) sånne "helsetepper" i drops alpakka og det som røytet desidert mest var det hvite. Nå sist kan jeg ikke huske at det røytet noe særlig, men det er kanskje jeg som er immun siden det var tredje ungen?

    Og så er det så koselig å bruke det samme hentesettet på babyene! Lurt å strikke nøytralt da. De største våre synes også det er stas at de har brukt det som minien brukte og de synes det er kjempegøy å se bilder av det.

    SvarSlett
  3. Flotte strikkating til datteren din. Hentesettet er nydelig. Er jo så koselig å bruke hjemmestrikket en har laget selv eller fått av andre.

    SvarSlett