fredag 4. mai 2012

Jakke, poncho og vest

Siden bloggen ikke har vært oppdatert det siste året tenkte jeg å vise frem de større plaggene jeg har strikket :)

Først ut en jakke strikket i en tråd sisu og en tråd kitten mohair.

Den har desverre blitt liggende og ikke brukt. Synest den stikker, og tror ikke jeg kommer til å bruke sisu noe mer.

Jakken er strikket på pinner 5 og 6.
Mønsteret er fra ett Sandnes hefte.


Så ble jeg fristet til å strikke poncho. Den er strikket i Alfa på pinner 6 og 7.


Synest den ble litt for kort, men tror den blir god å ha når man sitter ute sene sommernetter :)

Vesten i Drops nepal er akkurat ferdig. Den tror jeg kommer til å bli en favoritt!
Strikket på pinner nr 4 og 5, og mønsteret finner du på www.garnstudio.no :)


Tror de neste plaggene må bli på tynnere pinner. Har mange ideer på hva jeg vil strikke. Olive og Marius står fremst i køen, men kunne også tenkt meg en tynn jakke.

11 kommentarer:

  1. Så fine plagg du har strikket.
    Ponchoen har jeg strikket 2 av, og som deg, syntes jeg den ble litt kort. Jeg plukket bare opp maskene nederst, og strikket på en 8-10 cm med perlestrikk. Det ble veldig fint! Sånn hvis du vil ha den litt større :)

    Likte kofta di også... Har sett på mønsteret til den flere ganger, men er ikke spesielt begeistret for sisu, så det har liksom bare blitt med tanken. Men fin var den *nikker*

    God helg!!

    SvarSlett
  2. Herlig med skikkelig oppdatering:) Det er jo flotte ting du har laga!

    SvarSlett
  3. Wow, så fine ting! Kjedelig at den jakka stikker da. Irriterende når man har brukt så mye tid på å lage seg noe. God helg til deg!

    SvarSlett
  4. Du har kanskje ikke blogget på et år, men strikket har du jo tydeligvis :) Kjekt med ideer. For tiden har jeg ganske mange av dem, lurer bare på om jeg får tid til å gjennomføre alt ;)

    SvarSlett
  5. Så mye fint du har strikket. Digger vesten i nepal. Er så glad i det garnet. Sitter i skrivende stund og vurderer å strikke meg en genser i nepal. Ønsker deg ei riktig god helg :)

    SvarSlett
  6. Så mye fint. Falt spesielt for Drops vesten :-)
    Riktig god helg , og heier på deg med kjole nr.2

    SvarSlett
  7. Den vesten var jo bare helt nydelig da! :) God helg!

    SvarSlett
  8. Flotte ting du har strikket - og vesten er nok min favoritt. Ang. garn som klør vil jeg anta det er Mohairgarnet som stikker og ikke Sisu. I hvert fall er det sånn på meg ;)

    SvarSlett
  9. Takk for hyggelige kommentarer.
    Det er nok sisu som klør. Har en genser som er strikket i mohair og den klør ikke

    SvarSlett
  10. Kjempefine ting Beate☺
    Skjønner godt at vesten blir en favoritt, den var knall!!!

    Tusen takk for koselig kommentar i bloggen min☺

    SvarSlett
  11. Du har jammen strikket mye flott!
    Den ponchoen har jeg også strikket og synes også den var litt liten.

    SvarSlett