søndag 29. august 2010

Kommentarer

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer på bloggen min! :)

Med ett lite uhell klarte jeg å slette de nyeste kommentarene på bloggen, og det er desverre ikke mulig å få de tilbake :(

Ville bare si fra viss noen letet etter gamle kommentarer de har skrevet og ikke finner de. Håper på mange koslige kommentarer fremover også. Så skal jeg holde meg langt unna sletteknappen!!!

fredag 27. august 2010

Pannebånd

Trengte ett lite prosjekt for å bruke opp restene etter teppet mitt, og valget falt på et pannebånd fra DROPS. Pannebåndet er strikket frem og tilbake, og sydd sammen til slutt. Tok ikke mer enn ett par - tre timer å strikke det :)!


Prøvde å ta noen bilder, men ikke så lett å få frem riktig farger når det ikke er dagslys. Og har ikke tålmodighet til å vente til i morgen :p

Mønster: DROPS pannebånd med flette
Garn: Nepal, 55 gram
Pinner: 4,5


Det sto at man skulle strikke mønsterrapporten til pannebåndet var 52 til 57 cm. Sluttet av noen cm tidligere, og det vart rikelig stort. Så enten har jeg lite hode, eller så er oppskriften stor!?

onsdag 25. august 2010

Da er teppet omsider ferdig...

Teppet består av 20 lapper og 4 forskjellige mønster (5 lapper av hver).
Flere bilder på tidligere blogginnlegg.

Trenger jeg å si at jeg er fornøyd? hihi
Synst teppet ble nydelig!

Garn: Nepal, ca 1025 gram

Pinner: nr. 5

mandag 23. august 2010

Feather and Fan

Da har jeg strikket mitt første sjal! *stolt*
Det kommer nok til å bli brukt som skjerf tenker jeg.

Det var mye lettere enn jeg trodde på forhånd, så blir nok flere etterhvert.
Men da skal jeg strikke i tynner garn. Dette er strikket av Mor Aase Superwash og vart litt i tykkeste laget.



Mønster: Feather and Fan (ravelrylink)
Garn: Mor Aase Superwash (kjøpt på Rema1000)
Pinner: 5,5 Vekt: ca 185 gram

søndag 22. august 2010

Kopptue

Garn: Drops Paris, 47 gram
Mønster: 3 rett, 1 vrang

søndag 15. august 2010

Poncho

Denne har ligget i ett par måneder med ufestede tråder. Tok meg tid til det her en dag. Var gjort på 5 minutter, hehe. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke gjør det med en gang!?

Jeg skal strikke en lue som hører til etterhvert, og kanskje noen sokker :)


Mønster: DROPS Poncho

Pinner: 3,5 og 4

Garn: Merino Extra Fine 126 gram

Størrelse: 12/18 mnd

onsdag 11. august 2010

Fremgang på teppet

Ferien er over, og ting begynner å gå tilbake til normalen. Vi har brukt de siste ukene til å flytte, så nå har vi litt mer plass å boltre oss på :).
Har ikke kommet helt til rette ennå, fortsatt en del pappekser her og der, og ting vi ikke vet helt hvor de skal være. Men det blir bra til slutt!

Har holdt meg til ett prosjekt i sommer, nemlig teppet fra den nye drops kolleksjonen. Synst det blir utrulig lekkert, men kanskje litt lite!? Må vurdere om jeg skal strikke noen ekstra lapper.

Litt detalj bilder ;)

Måtte ha meg en kurv til strikket mitt på stuen. Kanske jeg får samlet det litt, så det slipper å ligge å flyte overalt, hehe.


søndag 18. juli 2010

Shopping! :D

Vi har vært på en liten ferietur til Røros, og videre til Sverige. Var innom Røros Tweed, og da måtte jeg selvfølgeli kjøpe noe. Vart veldig skuffet da jeg hadde sett for meg at prisene kanskje var litt billigere der, men det var samme som i butikken. 3 nøster Magi og 4 nøster Inca. Har ikke prøvd noen av de før, så det blir gøy å finne ut hva jeg skal strikke av dette. Knappene ble kjøpt på Panduro i Sundsvall. Synst ikke Crocs er noe fine, men disse er bare en hærlig farge på :). Så da ble ett par med hjem. Fargen er ennå finere enn på bilde!
Så er det skoene kjøpt på Røros (husker ikke hva butikken heter). Synst de er bare helt superlekre! Vet ikke om jeg har noe som passer til, men det er vell en god grunn til å fornye garderoben litt :p tihi.



tirsdag 13. juli 2010

Runde

Runde må være en av de fineste plassene jeg vet. Vi tok turen ut lørdag 11. juli, og var superheldig med været. Nesten litt for varmt, men skal ikke klage når sommeren endelig er her! :) Bildene taler for seg selv.

Litt info fra Wikipedia:
Runde er ei øy i øygruppa Sørøyene i Herøy kommune på Sunnmøre. Runde er internasjonalt kjent for fuglefjellet, men har også mye besøk fra skattejegere som ønsker å finne gull- og sølv-mynter etter «Akerendam»-forliset ved øya på 1700-talet. I 2009 ble det internasjonale forsknings- og besøkssentert Runde Miljøsenter etablert på Runde.

mandag 12. juli 2010

Melshornet (668moh)

Fredag 9.juli var vi på Melshornet.
Fjellet ligger i Hareid Kommune og er 668 moh. Min kjære på toppen. Godt å være oppe!
Jeg ved sikteskiven som forteller hva alle toppene rundt om heter.
Utsikt over verdens vakreste bygd :D Hjørungavåg.>
Hatt en fin oppvekst her.
Utsikt mot Hareid.

Teppe på pinnene

Da har jeg begynt på ett nytt teppe. Skal strikke 20 lapper, som igjen skal strikkes sammen. Oppskriften er hentet Høst/Vinter kolleksjonen til Drops, og finnes her!

Har strikket lapp nr. 1, og er i gang med nr. 2. Teppet består av 4 forskjellige lapper som skal strikkes 5 av hver.


torsdag 17. juni 2010

Verdens beste kjøkkenkluter

Tre nye kjøkkenkluter har det blitt denne uken!
Disse skal svigermor få i bursdagsgave :)


Alle tre er strikket i Paris, men i forskjellig "mønster".
Beige i vanlig rillestrikk,
lilla i 3 rett 1 vrang og
den kvite i 1 omg rett 1 omg 1r 1v.


Klutene veier tilsammen 145 gram.

mandag 31. mai 2010

DROPS Pannebånd

Har strikket DROPS pannebånd i "fabel" av restegarnet fra buksen i forrige innlegg. Vart bedre enn jeg hadde trodd.

Oppskriften finnes her!


Strikket det på en kveld :) Pannebåndet veier 20 gram.



lørdag 29. mai 2010

DROPS bukse i Fabel


Da har jeg prøvd å strikket bukse, og resultatet vart strålendes! :)



Buksen er strikket i fabel på pinner 3,5 og 4.

Størrelse 12-18 mnd.

Vrangbord i livet og nederst på beina.

Oppskriften finner du gratis her!

Buksen veier 145 gram.

mandag 24. mai 2010

Tunika

Da har jeg strikket mitt første store plagg! Tunika fra Sandnesgarn i Kitten Mohair. Det gikk med 320 gram, og på pinner 4,5 gikk det ganske radigt :) Mønsteret er hentet fra Mix tema 18 Ung mix.



Jeg ville kanskje hatt den litt strammere der ribbestrikket begynner. Men kan fint bruke den. Kanskje krymper den litt når jeg har vasket den også? Takker mormor for montering og trådfesting. Happy Happy for at jeg slapp unna det :D